მოგესალმებით!

ეს არის ბლოგი ხელოვნების შესახებ...აქ თქვენ შეგიძლიათ მიიღოთ ინფორმაცია ხელოვნებასა და მისი დარგების შესახებ. წარმოდგენილი იქნება სხვადასხვა ვიდეოები, სურათები და საინტერესო ინფორმაციები...
ადევნეთ თვალყური ბლოგს და გახდით მისი აქტიური მომხმარებლები...

вторник, 31 мая 2011 г.

ფოტო ხელოვნება

ფოტოხელოვნება

   ფოტოხელოვნება არის მხატვრული შემოქმედების სახეობარომელსაც საფუძვლად უდევსფოროგტაფიის გამომსახველობითი საშუალებების გამოყენებაფოტოხელოვნება პირველი"ტექნიკურიხელოვნებაარომლის წარმოშობა შესაძლებელი გახდა მხოლოდ მეცნიერებისა (ქიმია,ოპტიკადა ტექნიკის გარკვეული მიღწევების საფუძველზეთანამედროვე ფოტოხელოვნებისდამოუკიდებელი სახეობებიადოკუმენტური ფოტოხელოვნებამხატვრული ფოტოგრაფია დაგამოყენებითი ფოტოხელოვნება (პლაკატიწიგნის გაფორმებარეკლამა და სხვა).
   ხელოვნების ყოველ მიმართულებას თავისი ორეული ჰყავდა პიქტორულ (ფერწერის მიმბაძველი)ფოტოგრაფიაშიპიქტორალიზმს შემდგომში მხატვრული ფოტოგრაფია ეწოდამისმა მიმდევრებმაბევრი გააკეთეს ფოტოგრაფიის გამომსახველობასა და პლასტიკურხელოვნებასთან მჭიდრო კავშირის მისაღწევადგანსაკუთრებულწარმატებებს მათ ფოტოპორტრეტში მიაღწიესფოტოხელოვნების სხვაჟანრები ამ დროს მთლიანად პიქტორული მიმართულებისა იყოიქმნებოდაძალიან რთული კომპოზიციებირომელიც ზოგჯერ რამდენიმე ნეგატივისმონტაჟს მოითხოვდა
   XIX საუკუნის II ნახევარში ეთნოგრაფიულ-ნატურული ფოტოგრაფია მიზნად ისახავდაცხოვრებისეული მასალის ზუსტ ფიქსაციას და საფუძვლად დაედო რეპორტაჟული ფოტოგრაფიისწარმოშობასფოტოხელოვნებისათვის გადამწყვეტი მნიშვნელობა ჰქონდა ფოტოგრაფიაშიმოპოვებულ ტექნიკურ და მეცნიერულ მიღწევებსიქმნებოდა სრულიად ახალისრულყოფილი დამრავალფეროვანი ფოტოობიექტივები და ფოტოოპტიკის სხვა ელემენტებისაფუძველი ჩაეყარაფერად ფოტოგრაფიასაცფოტოხელოვნების ისტორიაში უდიდესი მნიშვნელობა ჰქონდა მაიბრიჯისმიერ ხვადასხვა წერტილებზე დადგმული რამდენიმე კამერით გადაღებულ ფოტოსურათების ციკლს,რომელშიც გამომჟღავნდა მოძრაობის პლასტიკის არაჩვეულებრივი სილამაზეამ სიახლეებმა XXსაუკუნის ფოტოხელოვნებაში გააძლიერა რეალური სამყაროს ფორმების ინტერპრეტაციისადმიინტერესი. 1910 წლებში სულ უფრო მეტ მნიშვნელობას იძენდა დოკუმენტალიზმიგაძლიერდაინტერესი ყოველდღიური ცხოვრების მიმართდიდი მნიშვნელობა ჰქონდა ფოტოხელოვნებისათვისრეპორტაჟულ გადაღებას "ფარული კამერით", ხანგრძლივ ფოტოგაკვირვებას (.ჩვეულებრივიკამერით), ფოტოსურათების შექმნასდოკუმენტური ფოტოხელოვნების ამ ფორმების ჩამოყალიბებამჭიდროდაა დაკავშირებული კინოფირიანი მსუბუქი კამერის "ლაიკის"  შექმნასთან.
   1910-20-იან წლებში ინტენსიურად იკვლევდნენ ფოტომასალების გამომსახველობითშესაძლებლობებსპოპურალური იყო ფოტოაპარატის გარეშე მიღებული გამოსახულებანი:მგრძნობიარე ქაღალდზე დებდნენ სხვადასხვა საგანსრომლების სინათლის მოქმედებით ტოვებდნენკვალსამ ცდებმა საფუძველი ჩაუყარეს ფოტოგრაფიასრომელმაც გაამდიდრა ფოტოხელოვნებისმხატვრული ხერხების არსენალი.
   1950-60-იან წლებში უცხოური დოკუმენტური ფოტოხელოვნებახასიათდება ჟანრული ფოტოგრაფიის განვითარების მრავალფეროვნებით.მხატვრულმა ფოტოგრაფიამ კირომელიც XIX საუკუნის დასასრულსა დაXX საუკუნის დასაწყისში ფოტოხელოვნების განვითარების ერთადერთგზად მიაჩნდათ, XX საუკუნის შუა წლებში საკმაოდ მოკრძალებულიადგილი დაიკავაფოტოდოკუმენტალიზმისაგან განსხვავებითრომელიცუშუალოდ აფიქსირებს ცხოვრებისეულ მომენტებსმხატვრული ფოტოგრაფია განაგრძობდაარსებობასროგორც ფოტოშემოქმედების გარკვეული ფორმანატურის ინტერპრეტაცია აქ ხდებახელოვნური გარემოს (ფოტოატელიეანდა სხვადასხვა სახის ლაბორატორიული დამუშავებით(ფოტომონტაჟიფოტოგრაფიკა და ..). მხატვრულ ფოტოგრაფიაში აირეკლება სახვითი ხელოვნებისმრავალფეროვანი მიმართულებამათ შორის მრავალი კრიზისული ტენდენცია.
   ვითარდება აგრეთვე გამოყენებითი ფოტოხელოვნებაცკომერციული მიზნები აქ ხშირადგადაჯაჭვებულია ჭეშმარიტად მხატვრულ შემოქმედებასთან.
   1970-იან წლებში მეტად გაძლიერდა მხატვრული ხედვით ფოტოგრაფიულიფორმების გავლენა ფერწერასა და გრაფიკაზე.
   წარმატებით ვითარდებოდა სტუდიური ფოტოგრაფიაცსაქართველოშიპირველი კერძო ფოტოსტუდიები 1840-იან წლებში გაიხსნაპირველიქართველი ფოტოგრაფირომელსაც საკუთარი სტუდია ჰქონდა იყო .როინიშვილი (1846-98). ხლამოვის ხელშეწყობით თბილისში გიახსნასტუდია "რემბრადტი". 1880-89 წლებში როინიშვილმა იმოგზაურასაქართველოს სხვადასხვა კუთხეშიდროებით კი დასახლდა თელავშიფეხით მოიარა დაღესტანი,სადაც თემირ-ხან-შურაში (ახლანდელი ბუინაქსკირვა წელი იცხოვრა და ქართული კულტურისმრავალ საყურადღებო წყაროს წააწყდამოგზაურობისას იღებდა გეოგრაფიულად თუეთნოგრაფიულად საინტერესო მასალასროინიშვილის შემოქმედების ძირითადი თემა ქართველიერის ცხოვრებამათი ეკონომიკური და სოციალური ყოფა იყოგამოსცა ძველი ლიტერატურისა დახელოვნების გამოჩენილ მოღვაწეთა დიდი ფორმატის სურათებიშექმნა რუსთაველის პირველიგრაფიკული პორტრეტირომლის ათასობით ფოტოასლი გავრცელდა ხალხშიროინიშვილმა წლებისგანმავლობაში შეკრებილი სიძველეთა ნიმუშებითა და უძვირფასესი ფოტოსურათებით შექმნაეროვნული მოძრავი გამოფენარომლითაც 1887 წლიდან იმოგზაურა რუსეთშიასტრახანისმოსკოვისდა პეტერბურგის საზოგადოებასნაცვლად ეგზოტიკური კავკასიური სიუჟეტებისაგააცნო ქართველიხალხის ძველი კულტურა და თავისთავადი ყოფის ამსახველი ნაწარმოებები.
   როინიშვილმა გამოზარდა ქართველი ფოტოგრაფებიაბულაძე.ანთაძეგუნცაძელაბაურიროინიშვილიროსტომაშვილი.ხუნდაძეფურცელაძე და სხვები.
   80-ია წლებში ფოტოსტუდიები ძალიან მომრავლდათბილისში დიდიპოპულარობით სარგებლობდა ერმაკოვის სტუდიაერმაკოვმაიმოგზაურა კავკასიის სხვადასხვა კუთხეში და დიდძალ ფოტომასალასმოუყარა თავიშეკრიბა საქართველიში მოღვაწე ფოტოგრაფთა ნამუშევრებიდაახარისხა თემატურადდა ცალ-ცალკე ალბომებად შეკრიბაზოგი მათგანი საზღვარგარეთის მუზეუმებს (პარიზილონდონი)გაუგზავნარამდენიმე კი დღეს საქართველოს ხელოვნების მუზეუმის კუთვნილებაა. XIX საუკუნისდამლევს საქართველოში შეიქმნა სრულიად საქართველოს მხატვარ-კალიგრაფების საზოგადოებაიმდროინდელი ფოტოგრაფია უტილიტარულიყოფითი ხასიათისა იყოიშვიათობას წარმოადგენდაგანყენებულ თემაზე შექმნილი სურათებიეს აიხსნება იმითრომ "ხილული მეხსიერება", როგორცზოგჯერ ფოტოგრაფიას უწოდებენკერძო პირთა ყოველდღიურ საჭიროებას ემსახურებოდა.
   XX საუკუნის დასაწყისში ხარისხობრივად შეიცვალა ქართული ფოტოგრაფიასალონურიკამერულითემატიკა შეცვალა სინამდვილის ამსახველმა სურათებმაგაძლიერდა ფოტოგრაფიის სოციალურიჟღერადობაგაფართოვდა ფოტოგრაფიული სურათისროგორც სიმართლის ამსახველი დოკუმენტისფუნქცია.
   50-იან წლებში პუბლიცისტიკას ცალკე დარგად გამოეყო ფოტოჟურნალისტიკაამ პერიოდშივეპრესის დამოუკიდებელ დარგად ჩამოყალიბდა მხატვრული ფოტოგრაფია. 1968 დააარსდა ფოტომოყვარულთა კლუბი "თბილისი", რომელმაც მოაწყოფოტომოყვარულთა რამდენიმე გამოფენათბილისსა და სხვა ქალაქებშისისტემატურად ეწყობოდა გამოფენა-ვერნისაჟებირომელიც მნახველთასაყოველთაო მოწონებას იმსახურებდაამათგან აღსანიშნავიაფოტოგამოფენა "თბილისი და თბილისელები" (1968), სადაც ექსპონირებულიყო 40-მდე ავტორის 500-მდე ნამუშევარი.
   XX-ის IIნახ-ში ქართული ფოტოხელოვნება გამოირჩევა თემის მრავალფეროვნებითქართველფოტოხელოვანთაგან აღსანიშნავია თიკანაძის (1932-63წწ.) მოღვაწეობამან პირველმა შესძლომიეღწია დოკუმენტურობისა და მხატვრობის თავისებური სინთეზისათვისკონკრეტულისაკითხისადმი მიძღვნილი მისი ფოტონარკვევები სცილდებოდა ვიწრო თემატიკურ ჩარჩოს და იძენდათავისთავად მხატვრულ ღირებულებას.
   მხატვრულ ფოტოგრაფიაში ნაყოფიერად მოღვაწეობდნენ აგრეთვედადვაძეთურქია.თათარაშვილიკილაძედათუაშვილი და სხვებიმათი ნახელავი არაერთხელ აღინიშნაპრიზებითა და ჯილდოებით საერთაშორისო გამოფენებზე.

Комментариев нет:

Отправить комментарий